-Ești încă în căutarea ideii de afacere minune?
-Da. Ești ironic cumva? Vreau să pornesc o afacere, am ceva capital dar nu mă pot hotărî în ce domeniu. Tu nu vezi că nu mai merge nimic? Ori eu am nevoie de o idee care să-mi aducă succes financiar fără o investiție prea mare. Nu vreau să bag o căruță de bani în ceva ce nu știu dacă va merge. Dac-aș putea porni fără să investesc… .
-Indiferent de ce fel de afacere vrei să începi, nu te amăgi, ai nevoie de capital. Vrei să vinzi, vrei să cumperi? Îți trebuie drept capital, bani pe care să-i investeşti în acea afacere. Vrei sã oferi servicii? Capitalul tău sunt experiența şi cunoştințele pe care le-ai acumulat în domeniul în care ai de când să activezi, dar, evident, şi un minim de logistică necesară activității (spațiu de desfăşurare, mijloace de deplasare, scule şi unelte etc.) – şi aici ajungem, din nou, la bani.
-Aha, deci orice-aș începe, că să am succes în afaceri îmi trebuie mulți bani!
-Adevărat şi… nu prea. Bun, ai ceva bani. Mulți sau puțini, nu despre asta e vorba. Ai şi ceva experiență în domeniul în care vrei să porneşti un business. Succes garantat, ți-ar spune prietenii. Nimic mai fals. Faptul că ştii să vinzi şi/ sau să faci pâine nu-ți garantează succesul într-o afacere cu produse de panificație.
Orice afacere pornită de la 0 include un grad de risc indiferent de câți bani investeşti în ea. Într-o piață de desfacere sănătoasă, clientul, calitatea produsului sau serviciului oferit şi modul în care îți prezinți acel produs/ serviciu sunt, pe lângă mulți alți factori (cererea şi oferta existente deja pe nişa de piață vizată de tine) vadul- dacă vorbim de magazine de desfacere- decisivi, fiecare în parte, pentru un eventual succes.

-Atunci… cum fac banii bani?
-Cum? Banii fac bani în cazul în care vrei să devii cămătar (nu te-aş sfătui, însă!); dar… ghici ce?! Şi pentru asta îți trebuie şi un altfel de capital decât cel financiar şi implică, chiar şi această activitate, riscuri (gratiile îți spun ceva?). Banii fac bani atunci când îi investeşti într-o afacere în care alți antreprenori au deja succes.
-Adică? Fii mai clar!

Franciza. Ştii ce înseamnă franciză, nu?
-Știu și nu prea. Ce presupune ea? Cum se achiziționează?
-Franciza presupune preluarea unei idei de afacere de succes aflată deja în desfăşurare şi punerea ei în practică (evident, cu acordul francizatului!) respectând termenii şi condițiile în care ți se aprobă francizarea.
-Sună cam… Mă simt deja încorsetat. La ce bun o afacere dacă nu ești pe deplin stăpân pe ea?
-Nu-i nici pe departe încorsetare a libertății tale ca investitor! Tocmai acele termene şi condiții sunt cele care îți oferă ție garanția că vei avea succes în afacere aleasă.
-Adică?
-Franciza este, de fapt, o rețetă verificată. Închipuie-ți că mergi la un medic specialist pentru a te vindeca de o boală. După o serie de analize, acesta îți recomandă un tratament medicamentos pe care trebuie să-l faci zilnic, la anumite ore. Ce faci dacă îți doreşti cu adevărat vindecarea de suferință? Urmezi sfaturile medicului exact aşa cum ți-au fost date, iei pastilele la timp şi urmezi un anume tip regim alimentar care să-ți aducă vindecarea. Vindecarea este succesul nu numai al tău ca om sănătos acum, ci şi al medicului specialist şi al medicamentelor folosite. E un lanț, fiecare dintre zalele sale este importantă. Una dintre aceste zale odată ignorată (sari peste vizita la medic şi asculți sfatul vecinei care a avut o prietenă suferindă de acelaşi boală şi ştie exact ce trebuie să faci că să te faci bine; mergi la medic dar omiți să respecți întocmai tratamentul; mergi la medic, respecți medicația dar nu şi regimul alimentar recomandat etc.), face vindecarea, dacă nu imposibilă, cel puțin anevoioasă. Revenind la franciză, asta fac termenii şi condițiile impuse: îți asigură ție, ca investitor, succesul afacerii în care alții, înaintea ta, au avut succes.
Spun succes şi nu mă refer numai la partea financiară ci şi la un loc stabil şi bine definit pe piață. Stabilitate, deci.
Sunt sute de variante de francize profitabile. Comerț cu amănuntul, servicii dintre cele mai diverse. Alege una din domeniul în care crezi că îți vei putea pune în valoare cunoştințele, timpul şi toate eforturile de care dispui. Odată decis, nu-ți mai rămâne decât să faci următorii paşi. Paşi pe care nu i-ai face singur ci asistat de firma de la care ai preluat franciza.
-Bine, să presupunem că am ales franciza. Stai un pic, dac-ai fi în locul meu ce ai alege?

Tu ce franciză ai alege?

-Uite un exemplu de franciză pentru care eu aș opta: franciza Used Products.
-N-am auzit de ea.
-Olanda este țara de origine a acestei afaceri. Afacere care are că obiect de activitate cumpărarea şi vânzarea de produse second hand, amanetare şi buy back. Au deja peste 50 de magazine în Olanda, Spania, Austria și Belgia.
-Buy-back? Asta ce mai e?
-Mergi la magazin cu un produs mai vechi și-l dai la schimb pentru unul mai nou. Plus o diferentă în bani, evident.
-Ok, dar ce fel de produse?
-De la bijuterii, calculatoare, telefoane, instrumente muzicale până la bricolaj.

Este franciza Used Products o afacere bună? Poate fi aplicată cu succes pe piața din Romania? Există clienți pentru o astfel de afacere?

-Având în vedere situația economică de la noi, da, este. Câți dintre noi n-am avut nevoie imediată de bani şi ne-ar fi prins bine un astfel de loc? Câți dintre noi avem debaralele pline de lucruri care din diverse motive nu ne mai sunt folositoare dar sunt utile pentru cei care nu vor sau nu își permit să investească într-un produs nou? Şi câți dintre noi schimbăm aparatura electronică periodic, încercând să ținem pasul cu tehnologia? Îți spun eu, mulți. Şi cei care îşi amanetează diverse bunuri, şi cei pentru care buy-back e un mod excelent de a reduce costurile unui produs nou, şi cei care optează pentru cumpărarea unui produs second hand sunt vizați de această afacere. Trei categorii de clienți pe care această franciză îi vizează. Tocmai de aceea aş alege franciza Used Products şi nu altceva. Este un concept bun, verifcat, mi se pune la dispoziție training, am un sistem POS online personalizat legat de magzinul virtual, încasările se fac în numerar, beneficiez de un design modern dar și practic al magazinului, pot desfăşura şi alte activități conexe (vânzare pe internet etc.). Mai vrei şi alte argumente?
– Nu, sunt suficiente. De unde ziceai că pot lua franciza Used Products? Cine are exclusivitatea în România?
Francize.ro
-M-ai convins, îi sun acum!
-Așa să faci! Trebuie să plec. Mi-a făcut plăcere să te revăd. Succes!

 

franciza                              franciza Used Products

Acest articol a fost scris pentru proba cu numărul 17 din competiția Superblog. Sponsorul, Francize.ro, este cel care deține exclusivitatea francizei Used Products în Romania. Pentru alte francize, puteți consulta catalogul francizelor din Romania, catalog pe care-l găsiți disponibil pe site-ul sponsorului. Succes în afaceri!

franciza catalog francize