Controlul reputației este un must have atunci când vine vorba de succes. Afirmația „Nu există publicitate negativă” funcționează doar pentru figurile controversate, precum Kardashians sau Paris Hilton. Business-urile mici și medii sunt predispuse să eșueze dacă reputația lor online nu este gestionată așa cum trebuie.
Mulți business owneri nu sunt conștienți de impactul pe care o reputație proastă îl are asupra vânzărilor. Ba, mai mult, există câteva concepții greșite, care induc publicul în eroare. Unii asociază reputația online cu monitorizarea Social Media, alții cred că ORM-ul este ceva care are de a face cu Relațiile Publice.
Ce este, de fapt, ORM (Online Reputation Mangement)?
ORM sau, pe românește, Controlul Reputației Online, presupune gestionarea imaginii unui brand în mediul online. Mai exact: specialiștii în ORM au grijă ca pe prima pagină din Google să nu apară articole sau recenzii negative despre business-ul tău.
Ceea ce trebuie să înțeleagă cei care apelează la servicii de ORM este că gestionarea reputației online trebuie să fie constantă și, foarte important, trebuie să fie făcută preventiv. Dacă un business owner se îndreaptă către ORM doar în momentul în care răul a fost făcut deja, treburile se complică.
Pe același principiu, nu este indicat nici să opriți campania de ORM imediat după ce articolele defăimătoare au dispărut din topul căutărilor pe Google. Monitorizarea și îmbunătățirea constantă sunt doi factori esențiali.
CÂT DE IMPORTANTĂ ESTE REPUTAȚIA TA ONLINE?
Pentru cei care nu s-au convins încă de importanța reputației online, statisticile la nivel mondial vorbesc de la sine:
- 64% dintre oameni apelează cu încredere la Google atunci când vor să se documenteze despre un business.
- 60% dintre oameni își pierd încrederea într-un brand după ce citesc păreri și recenzii negative despre el.
- Conform Forumului Economic Mondial, aproximativ 30% din calitatea marketingului unei companii este strâns legată de reputația online.
Așadar, încă mai credeți că business-ul dumneavoastră poate ajunge și se poate menține în top fără o imagine bună în online?
LUMEA VORBEȘTE DESPRE TINE
Unul din trendurile care prind amploare în business este transparența. Văzută ca un sinonim al încrederii, transparența este o tactică de comunicare cu clienții din ce în ce mai folosită. Ceea ce trebuie avut în vedere este faptul că deschiderea către critică și feedback este benefică doar dacă este bine gestionată.
Transparența neasumată devine un risc major, însă alegerea de a nu fi transparent este un risc mai mare pe termen lung. Pentru unii, decizia de a adresa public criticile venite din partea publicului este un act de curaj, pentru alții este o tactică de marketing. Tot secretul stă în gestionarea corectă a situației.
Ce înseamnă să fii transparent?
- Să le permiți angajaților să își spună public părerea despre produsele și serviciile companiei
- Să apelezi la canale de comunicare unu la unu cu clienții
- Să fii dornic să primești feedback
- Să nu ascunzi criticile de ochii lumii
Cu alte cuvinte, oricine este liber să își spună părerea despre orice, indiferent că folosește comentarii, articole sau un website dedicat exclusiv recenziilor de produse și servicii. Site-urile sunt optimizate pentru a fi din ce în ce mai interactive, în timp ce conținutul general de useri devine o piesă esențială.
Cum te ajută ORM în gestionarea transparenței?
În acest context, nu mai încape nici un dubiu că trebuie să investești în comunicare. Trebuie să monitorizezi, în mod constant, ce se spune și ce se scrie despre tine. Trebuie să ai situația sub control, ceea ce nu este tocmai ușor având în vedere că nu poți controla părerea pe care o au oamenii despre tine.
Specialiștii în ORM vor ști, cu siguranță, cum să gestioneze situația. Trebuie doar să îi contactezi din timp, pentru că drumul pe care îl aveți de parcurs împreună nu este tocmai scurt. Când vine vorba de online, este bine să aveți în vedere că paza bună trece primejdia rea.
Statisticile arată că utilizatorii Google au pun mai mult preț pe recenziile și comentariile mai recente, ceea ce demonstrează cât de important este ca o campanie de ORM să îți păstreze constanța.
PRIMA PAGINĂ DIN GOOGLE ESTE CARTEA TA DE VIZITĂ
Statisticile arată că peste 90% dintre oameni se uită doar la rezultatele din prima pagină atunci când efectuează o căutare în Google, în contextul în care Google deține aproape 80% din traficul general al motoarelor de căutare.
Graficul de mai jos prezintă o imagine de ansamblu asupra situației:
Există două tipuri de conținut online care ar trebui să vă preocupe: recenziile negative de pe rețelele de socializare și articolele defăimătoare, care ajung pe prima pagină din Google.
Cele din urmă sunt cele mai dăunătoare pentru business-ul dumneavoastră. Netratate corespunzător, pot cauza daune grave pe termen lung. Imaginați-vă ce impact are asupra actualilor sau potențialilor clienți ca, la o primă căutare în Google, business-ul dumneavoastră să fie identificat prin cuvinte precum: neserios sau înșelătorie.
Nu lăsați reputația negativă să vă defăimeze brandul. Acționați smart și, cel mai important, în cunoștință de cauză. AdMarks vă va spune tot ce trebuie să știți despre procesul gestionare a reputației negative și transformarea acesteia într-una pozitivă.