Să-ți faci un blog este ușor. Foarte ușor, mai ales că sunt o grămadă de platforme care oferă subdomenii gratuite. Dar atât, doar făcutul  blogului e ușor. Să-l menții viu, să strângi urmăritori e greu, foarte greu. Ca să nu mai spun cât de greu e sa-ți păstrezi cititorii sau să-l convingi pe nea’ Google să-ți aducă vizitatori. E un proces de durată iar felul în care scrii este esențial.

La fel de esențial este și despre ce scrii. Cine m-a numit expert în blogareală? Experiența, zic eu. Și experiența este întotdeauna, în orice, esențială. Pe ea (experiența) o obții in timp, prin munca. O obții ca pe un credit.  Credit în mediul online. Care credit seamănă cu cel din viața reala. Ca și cum ai depune un dosar pentru prima casa.  Sau orice credit bancar. In blogging , dosarul pe care-l depui este  chiar reputația ta ca blogger. Reputație pe care ți-o câștigi scriind constant, corect și urmărind interesele cititorilor tăi, dar și pornirea ta scriitoricească.

Da, sunt unii care-şi fac blog doar pentru plăcerea de a scrie, neurmarind sa câștige reputație, cititori sau foloase materiale (zic ei!). Dar atunci care e rostul? Ocupi în spațiul virtual un loc așa, degeaba? Dupa mine, când vrei sa scrii pentru tine nu o faci în spațiu public( așa cum e mediul online), ci ții  un jurnal ca pe vremuri, pe care-l ascunzi sub pernă, sub sifonier sau in cine-stie-ce-ungher al casei. Când iti da ghes inspirația, transpirația sau supărarea, depeni in el ce-ți trece prin cap, îl închizi şi-l ascunzi.

Când însă faci asta pe un blog, vrei sa fii citit, recunoaște! Şi nu citit odată și pa, ci citit constant. Vrei să fii apreciat, să ți se comenteze articolele și să-ți fie cât mai distribuite. De-aici asemanarea cu un credit bancarCititorului tău i-a placut un articol și revine pe blog în săptămâna urmatoare- asta înseamnă că ți s-a oferit credit. Dacă apelezi la un broker AVBS, deasemeni vei obține un credit, fie ca e vorba de un credit de nevoi personale sau un credit ipotecar.

Dar știi ce spune AVBS? Zice așa:În ziua de astăzi timpul și informația sunt cele mai scumpe. Nu și la noi! Pentru AVBS Credit informarea clientului este principalul nostru obiectiv.”  Informarea deci! Cam asa și cu bloggerul. Tot obiectivul ăsta ar trebui să nu-l piarda din vedere și să-l atingă, măcar din când în când. Și mai zice AVBS: ”A avea brokerul TĂU de credite este un LUX, un LUX care NU COSTĂ!”  Bine spus! Doar că, în blogging, orice lux, orice extravagantă, costă. Costă trafic, pierderi de cititori, pierdere de credit online. Așa că, decat să-ți faci un blog și să nu știi să ți-l menții viu, mai bine ia un credit de la AVBS. La ei nu contează dacă cunoști gramatica limbii române, nu conteaza câtă imaginație și creativitate ai, contează doar să fii corect și să respecți termenele de rambursare. Sau, și mai bine, obține o Franciza AVBS Credit, fă-ți un blog, promoveaza-te pe tine și partenerii tăi și vei avea numai de câștigat.

Uite, eu de exemplu, de ceva vreme scriu pentru concursul Superblog. Dar am uitat, spre rușinea mea, să mentionez partenerii lui:

  • Chic-Elite
  • Comunicate de presă
  • Connect
  • Creadiv
  • Loopaa
  • Mujer
  • PRwave
  • RadioLynx
  • toateBlogurile.ro
  • TVR2
  • Zelist

parteneri-1

Și, cel mai important, sponsorul acestei probe:

AVBS-CREDIT1

 

Acest articol a fost scris pentru proba cu umarul 16 din cadrul competitiei Spring Superblog