E din ce in ce mai greu să vinzi. Fie că vinzi haine, mașini de lux sau orice alt lucru palpabil trebuie să știi să-ți promovezi marfa. Faci reclama cum și pe unde poți, îți etalezi produsul în vitrine, show-room-uri, pe garduri dacă e nevoie, apelezi la trucuri, promoții de-alde doi-in-unu, oferi voucere, etc. Dar ce te faci când vinzi un anumit serviciu pentru marile companii?

O iei din firmă-n firmă, bați la usti , aștepți în anticamere, dai telefoane? Slabe șanse să-şi facă cineva timp să te primeasca. ”Trimiteți un mail”. ”Lăsați mapa cu oferta dumneavoastră la recepție”. ”Reveniți altădată, avem ședință”. Cam așa vor suna rezultatele pașilor tai irosiți in căutarea de potențiali noi clienți. Și te descurajezi. Un om perseverent ar bate iar si iar la aceleași uși, poate-poate prinde un client. O companie care se respectă însă, organizează un eveniment de afaceri. Fie că urmărești fidelizarea clienților sau aducerea altora noi, cazul companiei la care lucrez, a devenit esențial să organizezi, periodic astfel de evenimente. Și, cum colega mea care se ocupa deobicei de detalii era in concediu prenatal, ce cretdeti, organizarea ultimului eveniment corporate a căzut în sarcina mea. Cum a fost?

Începutul, un coșmar! Părea floare la ureche, dar… n-a fost. Niciodată nu m-am priceput prea bine la organizare dar mi-am zis: timp am berechet (șase luni), bugetul e generos, știu clar care este scopul evenimentului și pe cine ar trebui să invităm aşa că, pe cai! Să stabilesc lista invitaților mi-a luat câteva zile bune.  Cine este indispensabil, cine absolut necesar, care dintre ei organizează evenimente similare , unde și când… .  Apoi am început căutările pentru locație. Între timp, o alta ”celulă”  stabilea tema ”întrunirii”, pentru că am gandit evenimentul ca pe o conferință de afaceri urmată de un cocktail. Deci… am ajuns la ce era mai important: locul de desfășurare.

Am vrut neapărat un loc nou (la ocaziile trecute ba nu-mi plăcuse locația, ba serviciile, ba personalul). Un loc care să ne poata pune la dispoziție o sală de conferințe elegantă… . Aveam in minte in detaliu cum ar trebui să arate: bine amplasată (am exculs periferia orașului din start), ușor de găsit, bine dotată tehnic, bine luminată (lumină naturala, de preferat), și care să dispună de personal bine instruit.

Credeți c-a fost ușor? Am găsit multe. Unele in cladiri excelente, dar cu interior de… sufragerie a bunicii. Altele bine dotate, dar cu niste neoane care te făceau să-ți mijesti ochii la proiector și să te intrebi de de unde naiba vine ceața. Altele n-aveau spatiu pentru după. Deşi nu pare, cocktail-ul , acel după al unei conferinte, poate fi mai important decat conferinta în sine, atunci se leaga conversatiile mai lejer, se stabilesc noi legături, se fac schimburi de carti de vizită, de idei, etc. Deci, aveam nevoie vitala de acel spatiu de după, la pachet cu un personal bine pregătit și un ambient de exceptie . .. . Hai să ne oprim aici ca să nu va dau coșmaruri. Am gasit locul ideal, după aproape o luna de căutări. Nu, locul era chiar foarte usor de găsit, fiind situat foarte aproape de Centrul Vechi al Bucureștiului. Așa cum mi-l doream, și ca dotări, și ca rafinament. Mai-mai să strig percum Arhimede: Evrika! Evrika!

Următorul pas, cel de care mă temeam un pic, a fost cel in care a trebuit să trimit invitațiile și să astept confirmările. Bine, teama e cam puțin spus, dar o lăsăm așa, bine? Nu mică mi-a fost mirarea când 96% dintre invitati şi-au confirmat prezența. Și s-au și prezentat, din diverse colțuri de țară. Pentru că, trebuie să vă spun, am optat pentru un centru de evenimente din cadrul hotelului Golden Tulip Times.

Știu, va suna a laudă, dar e purul adevar: a fost perfect, până la final. Cu ajutorul lor, a profesionistilor de la Golden Tulip Times, am scos-o la capăt cu brio. Roadele au aparut imediat după, prin reinnoirea câtorva contracte considerate ca și  pierdute înainte de eveniment, plus obținerea unora noi, la care, sincer, nu prea îndrăzneam să speram.  Să nu-mi spuneți că n-a contat locația, fiindca eu stiu cel mai bine. M-am felicitat că am ales această locație şi mi-am propus să fie prima optiune pentru viitoarele ocazii. Drept dovadă, petrecerea pentru sărbătorirea promovării mele am organizat-o tot la ei. Meritau, cu siguranță, să ia parte la bucuria mea, odată în viață ți se oferă șansa să devii partener intr-o firmă aflată in plina ascensiune. Mulțumesc, Golden tulip Times, că m-ai ajutat să organizez perfect ambele evenimente!

 

Acest articol a fost scris pentru proba cu numarul 11 din cdreul competitiei  Spring Superblog 2016